Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 
politechnika
 
Aktualności
03-04-2014

Zawody Zarządzania Łańcuchem Dostaw

Dwa zespoły (pracownicy Politechniki Rzeszowskiej –Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa, Katedry Technologii Maszyn i Inżynierii Produkcji oraz studenci specjalności - Nowoczesne Metody Zarządzania Produkcją) uczestniczyli w grze symulacyjnej zarządzania łańcuchem dostaw opartym o oprogramowanie The Fresh Connection. The Fresh Connection (TFC) to innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Każdy zespół zarządzający spełnia cztery funkcje:

 

  • Vice-Prezes ds. zakupów (Purchasing): odpowiedzialny za wybór właściwych dostawców i uzgadnianie umów z dostawcami, w tym możliwych wariantów współpracy,
  • Vice-Prezes ds. operacji (Operations) : musi zadecydować o pojemności w magazynach i pomieszczeniach produkcyjnych i zatwierdzać inwestycje w linii butelkowania i mikserów,
  • Vice-Prezes ds. łańcucha dostaw (Supply Chain Management) : zarządza zapasem bezpieczeństwa, ustala wielkości partii, interwały produkcyjne oraz zamrożony okres produkcji,
  • Vice-Prezes ds. sprzedaży: uzgadnia umowy z odbiorcami, zarządza produktami i klientami, prognozuje popyt i może wprowadzać nowe koncepcje współpracy.

Podejmowane decyzje mają wpływ na działalność całej organizacji , głównym celem symulacji jest osiągnięcie pozytywnego (dodatniego) wskaźnika ROI (Return on Investment - Zwrot z Inwestycji).  Zespoły studenckie które przejdą przez rundę kwalifikacyjną mają szansę na udział w rozrywce finałowej APICS TFC Global Student Final, która odbędzie się 17 i 18 października w Nowym Orleanie w USA, tuż przed doroczną konferencją APICS. Koszty podróży i zakwaterowania zarówno podczas finału i konferencji będą pokryte przez organizatora.

Uczestnictwo w symulacji możliwe było dzięki współpracy pomiędzy Politechniką Rzeszowską a firmą MPM Productivity Management Sp. z o.o. zajmującej się konsultingiem oraz szkoleniami. Pracownicy Katedry Technologii Maszyn i Inżynierii Produkcji uczestniczyli w cyklu szkoleń standardu
CPIM – Certified in Production & Inventory Management (Certyfikacja w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami). Standard CPIM podzielony jest na pięć modułów:

  • Basics of Supply Chain Management - BSCM - Zarządzanie Łańcuchem Dostaw – Fundamenty,
  • Master Planning of Resources - MPR - Nadrzędne Planowanie Zasobów,
  • Detailed Scheduling and Planning – DSP - Szczegółowe Planowanie i Harmonogramowanie – zarządzanie zapasami,
  • Execution and Control of Operations – ECO - Wykonanie i Kontrola Operacji – harmonogramowanie produkcji,
  • Strategic Management of Resources – SMR - Strategiczne Zarządzanie Zasobami

Udział w szkoleniach pozwolił na rozszerzenie swojej wiedzy w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw oraz umożliwił konfrontacje zagadnień teoretycznych z praktyką produkcyjną. Dzięki temu wiedza przekazywana studentom kierunku Logistyka Produkcji (I-go stopnia) oraz Nowoczesne Metody Zarządzania Produkcją (II-go stopnia) jest adekwatna do rzeczywistych uwarunkowań związanych z produkcją.

 

MPM Productivity Management Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-konsultingowa, specjalizująca się w doradztwie i szkoleniach z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw oraz zarządzania produkcją i logistyką w procesie tworzenia wartości dodanej. Firma istnieje od 1998 roku i współpracuje obecnie z 8 konsultantami.

Od stycznia 2009 r. MPM Productivity Management jest pierwszym w Polsce i w Europie Wschodniej oficjalnym przedstawicielem amerykańskiego stowarzyszenia APICS (The Association for Operations Management) najpierw jako AEP (Authorized Educational Provider), czyli autoryzowany dostawca wiedzy firmowanej przez tę instytucję, obecnie: Channel Partner.

Konsultanci dedykowani szkoleniom CPIM są aktywnymi członkami APICS. Biorą udział w ciągłym doskonaleniu kwalifikacji trenerskich zgodnych z wymogami APICS: szkolenia, uczestnictwo w The APICS Instructor Development Program, posiadają certyfikat CPIM.

Oferta MPM Productivity Management Sp. z o.o. obejmuje szeroki zakres usług w ramach kilku głównych obszarów merytorycznych:

  • Certyfikacja w Zarządzaniu Produkcją i Zapasami wg standardów APICS – Certified in Production and Inventory Management (CPIM): Zarządzanie Łańcuchem Dostaw – Fundamenty (BSCM), Nadrzędne Planowanie Zasobów (MPR), Szczegółowe Planowanie i Harmonogramowanie (DSP), Wykonanie i Kontrola Operacji – Harmonogramowanie Produkcji (ECO), Strategiczne Zarządzanie Zasobami (SMR);
  • Gospodarka Magazynowa (WMC)
  • Profesjonalne Zarządzanie Zakupami (PPM): Operacyjne Zarządzanie Zakupami (PPO), Strategiczne Zarządzanie Zakupami (PPS);
  • Prognozowanie i Zarządzanie Popytem – Forecasting and Demand Management (FCST);
  • Lean Manufacturing.

 

Do grona klientów firmy należą międzynarodowe koncerny oraz duże i średnie przedsiębiorstwa z Polski, m.in.: Coca Cola, Dell, Bridgestone Poland, Kimball Electronics Poland, Maspex, Valeo, ORLEN OIL, Philips, Polpharma, Reckitt Benckiser, US Pharmacia. Więcej informacji: www.mpm24.com

 

 

 

 

Jakim kierunkiem studiów jesteś zainteresowany/a ?

Galeria

al. Powstańców Warszawy 8, 35-959 Rzeszów
Administrator serwisu: